La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

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sd1driver
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par sd1driver »

je pourrais te confirmer ça ce weekend,
mais ma rover vitesse n'avais pas cette sortie d'eau au niveau du collecteur d'admission

Ma tvr 350i a elle été modifié, le vasse d'expansion est relié au haut du radiateur ( comme sur la rover vitesse ) ainsi qu'au petit tuyaux de sortie au niveau du bouchon de remplissage sur la pipe entre la sortie culasse et le radiateur


c'est relié a quoi cette partie chez toi ??
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Greasemonkey
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

.
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sd1driver
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par sd1driver »

ça e semble correct :wink:
a toi de bien purger le circuit
ne doit pas avoir d'air
si tu as de l'air qui revient il y a un autre problème
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Greasemonkey
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

A+ Guy
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Top Vpower Roadster »

Bonjour Guy,

Je me souviens d'avoir vu ta TVR à vendre. Est-ce toi qui l'a acheté?
Au vu de ce post, tu as déjà fait beaucoup de travail dessus.

Cordialement,

Geoffrey
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

A+ Guy
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Top Vpower Roadster
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Top Vpower Roadster »

As-tu installé le type de bougies qui convient pour ton moteur? Cela pourrait peut être occasionner une surchauffe du moteur!!!
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Top Vpower Roadster »

Serait-ce une bonne idée et serait-ce techniquement possible (sans rien abîmer) d'injecter de l'eau avec un tuyau d'arosage de jardin dans le système de refroidissement? Il y a peut être un bouchon quelque part dans le système de refroidissement.

Cordialement,

Geoffrey
P.S. Je travaille sur Bruxelles et passe la station de train de Halle tout les jours.
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

A+ Guy
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Top Vpower Roadster »

Salut Guy,

Ok rendez-vous pris.
Je vais surfer sur les forums Britannique pour voir si une solution à ton problème peut être trouvé.

Cdlt,
Geoffrey
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Top Vpower Roadster »

Guy,

J'ai trouvé l'article ci-dessous qui pourrait t'aider sur :
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... stem+pipes
Voir sujet de 'de Hatter' 21/12/2012

J'espère que cela pourra t'aider. Si tu as un problème avec la compréhension de l'anglais, fais-moi signe.

Cdlt,
Geoffrey


Update time... I've now plumbed both my 350i and the SEAC to what I think they should be; both cars have been running all summer without overheating or spitting coolant out; and I have effective heat and demisting on demand.

Basically I've done three things, centred around the expansion tank:
1) Changed the 'de-gas' system - ie the engine and radiator vent lines
2) Rerouted the plenum heater outlet pipe
3) Put a 'tee-piece' in the radiator bottom hose.

The de-gas system; note the blocked off middle connection on the expansion tank. The highest point on the radiator and the highest point on the engine (the swan neck) are now connected to the highest point on the expansion tank:

http://thumbsnap.com/s/k0rG8emr.jpg

The plenum heater outlet is connected to the heater return pipe on the water pump inlet, as it is on the SD1 - and NOT the expansion tank middle connection.

http://thumbsnap.com/s/NVEhxA4Q.jpg

And the bottom pipe on the expansion tank (the 5/8 diameter one) is connected to a tee-piece in the radiator bottom hose, replacing the original bottom hose 'straight' section.

http://thumbsnap.com/s/4cDdXJb9.jpg

With TVR's set up, the plenum heater outlet pumped coolant into the expansion tank, resulting in air being forced into the swan neck and then through the rad into the engine- so the expansion tank was always full and the engine (and heater) always had air in it... not clever! With the set up I now have, the engine and heater are always full of coolant and there's always air in the top of the expansion tank, where it should be.


I have also found that it's much better to switch the fan in manually when the car comes to a standstill rather than wait for the radiator mounted otter switch to activate the fan. I believe the rad mounted otter switch is too far away from the engine and is too slow to react; when Rover/MG fitted electric fans they put the sensor (otter switch equivalent) onto the thermostat cover, ie right on top of the engine.

I've done what I think is right, feel free to shoot me down with 'TVR knew what they were doing' flames but I know that my cars now run much better than they did before so I'm happy! I looked at lots of cars at the fest and there were many variations on the plumbing theme; one thing I did find interesting though was that early cars (Mr Tank's) were plumbed in a similar way that I have now done mine - I'm not sure why TVR moved away from that. My suspicion is that the electric fan set up on the 350s didn't work very well; my solution of mimicing a viscous fan by manually switching in the fan when the car is at a standstill probably wouldn't have been acceptable to buyers of new TVRs back in the day...
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par sd1driver »

alors, qu'en est t'il de ta tvr ?
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

, Guy
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Re: La TVR 350i s2 1987 de Greasemonkey

Message par Greasemonkey »

A+ Guy
Dernière modification par Greasemonkey le 16 août 2016 17:12, modifié 1 fois.
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