Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
dans le passé TVR a fait l'homologation avec UTAC
Alan
-
- Messages : 919
- Inscription : 19 mai 2014 19:07
- Voiture(s) : Cerbera 4.5, R.Rover Sport 4.2 V8, Mitsu. Pajero
- Localisation : Cher (18)
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Je ne suis pas si sur, j'ai bien demande dans le contexte de mon statut de resident Francais. Reste a savoir si la France accepte cette homologation (europeene) pour petits volumes (500-1000 voitures par an selon divers sites internet).petit-a-petit a écrit :Bien voila malheureusement une partie de mes pronostics qui se vérifie...pas d'homologation européenne....donc pour un achat hors UK ...
Donkervoort sont un constructeur qui utilisent cette homologation a ce que je sache, et ils vendent en France non ?
ATTENTION! Piloter une TVR peut créer exaltation,palpitations,essoufflement,flux sanguin augmenté et même une perte de contrôle de la vessie. Il est possible que votre égo se gonfle et que le sexe opposé trouve le pilote plus attrayant. Les Edgar (trad.)
- _Zeb_
- Messages : 3051
- Inscription : 02 mars 2013 11:23
- Voiture(s) : Chim. 400 & Scimitar 73 :-), 508RXH, Prius+ :-(
- Localisation : Annecy
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Pourquoi pas si cela peut aider la société à gagner de l'argent, heureusement que ce ne sont plus les monospaces qui sont à la mode :
http://www.motorlegend.com/actualite-au ... 12397.html
http://www.motorlegend.com/actualite-au ... 12397.html
- antoine44
- Messages : 3387
- Inscription : 07 mars 2013 13:56
- Voiture(s) : Chim 400 1999, C5 Tourer 240 CV, K100 LT, DAX ST70
- Localisation : Saint Nazaire
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
info ou intox ?: http://www.turbo.fr/actualite-automobil ... -sold-out/
Antoine
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes
- baubau
- Messages : 311
- Inscription : 29 janv. 2009 14:02
- Voiture(s) : TVR TUSCAN 4.3 MK3 LHD CGF
- Localisation : Alsace
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
C'est une bonne information, les 250 ex. sont reservés, j'ai eu l'info vendredi par une personne qui l'a reservée...
J'ai des infos en plus mais ce n'est pas sur encore...
Moteur de la nouvelle Mustang 5.0L modifié par Cossworth (on parle d'un coyote aussi mais je ne suis pas connaisseur)
Prix : 80 000 £ normalement
Photos fin d'année, dès que je reçois cela je vous post sur le forum !
Au passage ce client a une sacré collection de TVR... j'ai bavé un sacré moment (on dira qu'il a toutes les TVR dont on peut rever !)
J'ai des infos en plus mais ce n'est pas sur encore...
Moteur de la nouvelle Mustang 5.0L modifié par Cossworth (on parle d'un coyote aussi mais je ne suis pas connaisseur)
Prix : 80 000 £ normalement
Photos fin d'année, dès que je reçois cela je vous post sur le forum !
Au passage ce client a une sacré collection de TVR... j'ai bavé un sacré moment (on dira qu'il a toutes les TVR dont on peut rever !)
-
- Messages : 803
- Inscription : 15 nov. 2009 23:17
- Voiture(s) : Griff 500SE,Cerbera Sp6,996 C2,Panam GTS,Mini 1275
- Localisation : Drôme (26)
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
super pour la marque ça !
- antoine44
- Messages : 3387
- Inscription : 07 mars 2013 13:56
- Voiture(s) : Chim 400 1999, C5 Tourer 240 CV, K100 LT, DAX ST70
- Localisation : Saint Nazaire
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Il est en Suisse ton "client"baubau a écrit : Au passage ce client a une sacré collection de TVR... j'ai bavé un sacré moment (on dira qu'il a toutes les TVR dont on peut rever !)
Antoine
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
5.0 = Coyote. Le V8 modulaire introduit il y a une vingtaine d'années https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine
- baubau
- Messages : 311
- Inscription : 29 janv. 2009 14:02
- Voiture(s) : TVR TUSCAN 4.3 MK3 LHD CGF
- Localisation : Alsace
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Bah oui... Je suis allé voir son "garage".... Il y a une 3000m à pleurer ! Et ne parlons pas de la Griffith 400...antoine44 a écrit :Il est en Suisse ton "client"baubau a écrit : Au passage ce client a une sacré collection de TVR... j'ai bavé un sacré moment (on dira qu'il a toutes les TVR dont on peut rever !)
-
- Messages : 803
- Inscription : 15 nov. 2009 23:17
- Voiture(s) : Griff 500SE,Cerbera Sp6,996 C2,Panam GTS,Mini 1275
- Localisation : Drôme (26)
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
ah je le cherchais le sujet en français.....
Dear TVR Fan,
By way of a brief update, I thought you would like to hear about some exciting news that is breaking in Autocar and Motorsport magazine.
Steve Cropley met us at Cosworth a little while ago to witness the firing up of the pre-production version of our new engine on the dyno. It was a pretty seminal moment – all of those months of hard work culminating in a single button push! Needless to say it was very exciting, particularly as the dyno cell in question is capable of simulating various circuits around the world as part of its automated routine…needless to say, we chose Le Mans!
Without wishing to steal any of Steve’s thunder, we were all very impressed with the performance, particularly the torque characteristics and peak power of the test engine. Even without the correct exhaust system fitted, it sounded awesome – fire & brimstone! The lap time was pretty impressive too!
Having achieved most of what we need for the road car, we continue to build on the strengths of the base engine, heading towards our various milestones of track, one make series and Le Mans cars, refining the road car version alongside developing the race versions. Currently, the Le Mans regulations for 2017 and beyond are still in the melting pot but we hope to have clarity on these in the coming months. This will assist not only the race car effort, but also could determine some of the work we do on the LE car - it’s better to allow for as much as possible (without compromising the road car) than to change it just for the race effort.
There will be a number of aspects of our current progress revealed and discussed in the article, not least of which will be the source of the base engine…and more! We could, of course, have sent out an official update but we feel that one from an independent source would be better – warts and all, as with all that we do.
Read more and view the dyno video by visiting the on-line version of Autocar via the link below. The printed version is also available as of today.
Very best wishes,
Les Edgar
Chairman
TVR
Link to Autocar
Copyright © 2015 TVR Manufacturing Ltd, All rights reserved.
You are receiving this email because you registered your interest on the TVR website (New Car Enquiry Page). The list is maintained by TVR Manufacturing Limited, a Limited company registered in England and Wales with the registered number 08486573 and VAT registered number GB 187373176. Our registered office is at Wentworth House, 4400 Parkway, Whiteley, Hampshire, PO15 7FJ. "TVR" is a registered trade mark of TVR Automotive Limited and is used under licence.”
Our mailing address is:
TVR Manufacturing Ltd
Griffith House
Walliswood
Dorking, Surrey RH5 5RD
United Kingdom
Dear TVR Fan,
By way of a brief update, I thought you would like to hear about some exciting news that is breaking in Autocar and Motorsport magazine.
Steve Cropley met us at Cosworth a little while ago to witness the firing up of the pre-production version of our new engine on the dyno. It was a pretty seminal moment – all of those months of hard work culminating in a single button push! Needless to say it was very exciting, particularly as the dyno cell in question is capable of simulating various circuits around the world as part of its automated routine…needless to say, we chose Le Mans!
Without wishing to steal any of Steve’s thunder, we were all very impressed with the performance, particularly the torque characteristics and peak power of the test engine. Even without the correct exhaust system fitted, it sounded awesome – fire & brimstone! The lap time was pretty impressive too!
Having achieved most of what we need for the road car, we continue to build on the strengths of the base engine, heading towards our various milestones of track, one make series and Le Mans cars, refining the road car version alongside developing the race versions. Currently, the Le Mans regulations for 2017 and beyond are still in the melting pot but we hope to have clarity on these in the coming months. This will assist not only the race car effort, but also could determine some of the work we do on the LE car - it’s better to allow for as much as possible (without compromising the road car) than to change it just for the race effort.
There will be a number of aspects of our current progress revealed and discussed in the article, not least of which will be the source of the base engine…and more! We could, of course, have sent out an official update but we feel that one from an independent source would be better – warts and all, as with all that we do.
Read more and view the dyno video by visiting the on-line version of Autocar via the link below. The printed version is also available as of today.
Very best wishes,
Les Edgar
Chairman
TVR
Link to Autocar
Copyright © 2015 TVR Manufacturing Ltd, All rights reserved.
You are receiving this email because you registered your interest on the TVR website (New Car Enquiry Page). The list is maintained by TVR Manufacturing Limited, a Limited company registered in England and Wales with the registered number 08486573 and VAT registered number GB 187373176. Our registered office is at Wentworth House, 4400 Parkway, Whiteley, Hampshire, PO15 7FJ. "TVR" is a registered trade mark of TVR Automotive Limited and is used under licence.”
Our mailing address is:
TVR Manufacturing Ltd
Griffith House
Walliswood
Dorking, Surrey RH5 5RD
United Kingdom
- _Zeb_
- Messages : 3051
- Inscription : 02 mars 2013 11:23
- Voiture(s) : Chim. 400 & Scimitar 73 :-), 508RXH, Prius+ :-(
- Localisation : Annecy
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Un premier dessin officiel a été publié :
J'aime bien le petit côté T350, qui est la plus jolie TVR de l'ère moderne à mon sens.
J'aime bien le petit côté T350, qui est la plus jolie TVR de l'ère moderne à mon sens.
- spirou92
- Messages : 1531
- Inscription : 16 juin 2011 12:51
- Voiture(s) : TVR chimaera 400 LHD 1995 / Tuscan S mk2 LHD 2005
- Localisation : 78 - St Arnoult
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
J'ai reçu également le mail de TVR.
Mais 'est qu'elle risque d'etre superbe cette auto....et très Mobile en plus !!!
Mais 'est qu'elle risque d'etre superbe cette auto....et très Mobile en plus !!!
- Raoul Volfoni
- Messages : 866
- Inscription : 26 mars 2012 15:28
- Voiture(s) : Chimaera 400
- Localisation : Hérault
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Quel coup de crayon !!!
- antoine44
- Messages : 3387
- Inscription : 07 mars 2013 13:56
- Voiture(s) : Chim 400 1999, C5 Tourer 240 CV, K100 LT, DAX ST70
- Localisation : Saint Nazaire
Re: Vers une Vrai renaissance de la Marque TVR
Ah que oui ! Quel moteur... ? Un 4 en ligne turboRaoul Volfoni a écrit :Quel coup de crayon !!!
Antoine
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes
faites comme les rapaces, détruisez les nuisibles, mangez des écologistes